Hasznos tudnivalók: Online marketing
  • info@sarkadiseo.hu
  • 06 (70) 940-2856
  • Hétfő - Péntek | 08:00 - 17:00
  • Keresőoptimalizálás (SEO) újra töltve 2024, mert bármi történjen mindig mindenki a Google-ban keres!

Hasznos tudnivalók: Online marketing


Webanalitika, Keresőmarketing, Mobilmarketing, Linkkampany, E-mail-ek és hírlevelek, Banner
Sokan nincsenek tisztában az online marketinggel, mint lehetséges forgalomnövelő eszköz. Az ismertek közé tartozik a keresőoptimalizálás és az Ads hirdetés de számos lehetőség közül lehet még válogatni. A következőkben bemutatom a SEM (angolul Search Engine Marketing ) technikákat.

Mi az az Online marketing?


A hagyományos marketingeszközök széles skálájú módszereit az online felületek terjedése még hatékonyabbá tette. Az online marketing egy rendkívül szerteágazó eszközrendszer, ami szolgáltatások és a szolgáltatást igénylők között teremti meg a szükséges csatornákat, az internet lehetőségeit kihasználva. Az online marketing sokszínűsége lehetővé teszi hogy az adott terület tekintetében a leghatékonyabb módszereket szervezhessük rendszerbe. Érdemes kicsit kilépni a marketing szóval kapcsolatba hozható hirdetésekkel. A hirdetés ugyanúgy része az online marketingnek is, azonban számos más használatát tekintve ingyenes felületen is találunk lehetőséget.

Ahhoz hogy ezt mélységeiben is megértsük, nézzük az online marketing fő területeit:

Social Media

A leghatékonyabb és jelenleg legnagyobb tömegeket elérő terület napjainkban a Social Media. Hazánkban a legnépszerűbb platform a Facebook, melyről elmondható, hogy a teljes magyar lakosság több mint a fele használja, ami több mint 5 millió regisztrált felhasználót takar, így általában az közösségi marketing középpontjában általában ez szerepel. Ezen felül azonban jóval több lehetőség áll rendelkezésünkre. Annak megítélése, hogy az üzleti céloknak mely felületek felelnek meg leginkább, attól is függ kiket szeretnénk elérni. Üzleti szolgáltatások kínálói hamarabb érhetnek el sikereket a LinkedIn felületein, a fiatalokat megszólítóknak pedig ajánlott a YouTube vagy az Instagram megismerése. A közösségi hálózatok egyébként többféle lehetőséget is kínálnak az online marketinghez. A különböző platformokon belül létrehozhatunk csoportokat, üzleti adatlapokat, vagy akár az önálló weboldalhoz hasonló felületeket. Ezek mellett mindegyik felület jelentős opciót kínál a hirdetések futtatására a felületein belül. A közösségi felületeken történő hirdetések fő előnye, hogy rendkívül precíz célzást tesznek lehetővé. A hirdetések célzási beállításai a felhasználót érdeklőd témákra is szűkíthető ami rendkívüli hatékonyságot jelent.

Keresőmarketing

A keresőmotorok a mai napig az internet mozgatórugói. A közösségi felületekkel a mai napig is vetekszik a hatékonyságuk, és valószínűleg ez nem is fog változni, az internet jellegének köszönhetően. Ellentétben a közösségi felületek célzásaival, itt olyan emberekkel létesíthetünk kapcsolatot, akik eleve az általunk kínált szolgáltatás iránt érdeklődnek. A keresőmarketinget szintén több területre érdemes osztani, hiszen itt is léteznek hirdetési formák és organikus módszerek. Hazánkban a legnépszerűbb keresőmotor a Google, mely egyrészt az Ads hirdetési rendszer felületeivel veszi ki a részét az online marketingből, másrészt magával a kereső motorral. A keresőbe történő indexelés bonyolult algoritmusok által történik, melyek a versenyképesség fenntartása érdekében nem nyilvánosak. A kereső működési mechanizmusával kapcsolatban a Google is ad ajánlásokat, illetve a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek jelentős eredményeket képesek elérni a megfelelő módszerek alkalmazásával. Érdemes ugyanakkor kombinálni a keresőoptimalizálás és a hirdetési rendszer használatát is, hiszen egy a keresőben jó pozícióban szereplő oldal esetében a hirdetési költségek is alacsonyabbak.

Partnerprogramok

Az affiliate marketing néven is ismert marketing rendszerek előnye, hogy a marketingtevékenység bizonyos részét az értékesítőtől független adott területre specializálódott szakemberek végezhetik. Ezzel a módszerrel egyrészt olyan területekre is eljut a kínált szolgáltatás híre, ahová egyébként csak komoly tőkebefektetés árán lenne rá lehetősége, másrészt a partnerprogram megbízója és megbízottja egyaránt koncentrálhat arra a területre, amelyhez valóban ért.

Hírlevelek

Az e-mail küldés már jelentős szabályozás alá esik itthon, ennek oka gyakorlatilag a túlzott hatékonyság. Mivel az e-mail marketing egy arányaiban olcsó hirdetési forma, magas megtérüléssel, ezért sokan használják azt tolakodó módon. Viszont ha mindezt tisztességesen, a törvényi keretek betartásával teszi valaki, joggal számíthat a növekedésre.

Webanalitika

A weboldalak megjelenésével egy időben született igény az azt érintő látogatottsági adatok mérésére. Ma már profi mérőeszközök állnak rendelkezésünkre, amivel ijesztő mértékű adatokat vagyunk képesek feldolgozni. A webanalitika kapcsolatát az online marketinggel talán nem mindenki számára egyértelmű, azonban köze nagyon is sok van hozzá. A marketing folyamatok mérése és az adatok folyamatos elemzése egyrészt csökkenteni képes annak költségeit, másrészt akár új számunkra értékes területek felfedezésére is képes.

PR cikkek, advertorial

A PR cikkek terjesztése már a hagyományos marketing modell részét is képezte, azonban a digitális felületek elterjedésének köszönhetően valóban fénykorát éli. A fogalom tisztázásra szorulhat, ha napjaink trendjeit figyeljük meg. A marketing célú megjelenéseket ugyanis két csoportra oszthatjuk. Egyrészről vannak az ingyenes megjelenések, ahol a marketinges fő feladat a sajtó értesítése. Szigorúan véve ezt a módot nevezzük PR cikk megjelenésnek. Másrészről azonban léteznek fizetett megjelenést kínáló felületek, ahol a cél hasonló, a különbség azonban, annyi, hogy fizetett, és egyben garantált cikkmegjelenést vásárolhatunk. Ezt szokás advertorial-nak hívni.

Hirdetések

Bár tettünk már említést néhány pontban az online hirdetésekről, azonban külön is érdemes kiemelni ezt a módszert. A hirdető felületek száma az interneten rendkívül magas, és sokféle lehetőséget nyújtanak a hirdetési szakemberek munkájához. Jellemzően a következő felületeken hirdethetünk a hagyományos formában:
  • Közösségi felületek hirdetési felületei (Pl Facebook hirdetések)
  • Kereső által kínált hirdetési felületek (Pl. Ads)
  • Weboldalak bannerhelyei (pl. partnerprogramok által)
Ha sokszínű! Ne ragadjunk le egyetlen területnél, tehát ne használjuk például csak hirdetéseket. Ismerjük meg azokat a felületeket, amelyeket a célközönségünk a leggyakrabban használ, és ennek megfelelően alakítsuk ki az online marketing stratégiánkat. Felejtsük el azt a szisztémát, miszerint az online marketing bezárul a fizetett hirdetések használatával. A módszerek kombinálásával egyrészt növekszik a hatékonyság, illetve csökkenhetnek a költségek is.

Online marketing, gyakori kérdések és válaszok:

  1. Mi is az az online marketing?
    Nem elég ha van egy weboldala mert akkor azt magától senki sem fogja megtalálni. Az online marketingnek nagyon sok eszköze van pl: e-mail marketing, link marketing, banner, partnerprogram, blogok stb… A lényege, hogy sok emberhez eljuttassa az információt.
  2. Milyen eszközei vannak amiből látogatót tudok szerezni? Webanalitika, Keresőmarketing, Mobilmarketing, Sajtóközlemények, Banner hirdetések, Link kampányok, E-mail-ek és hírlevelek, Vírusmarketing, Partnerprogram, Blogok, Wikik, Hírek, RSS-ben, Fórum-ok.
  3. Mennyibe kerül egy online marketing kampány?
    Az összes ezközt lehetetlen egyszerre használni illetve felesleges is. Annyi pénz a világon nincs. Számítani kell több 100ezre forintos kiadásra ha belekezdünk.
  4. Én is képes vagyok Online marketing kampányt készíteni?
    Természetesen. Arra azonban számítani kell, hogy több 100 óra tanulásra és alap kiadásokra kell számítani pl: e-mail küldő szerver.
  5. Melyik a legtöbb látogatót szerző módszer?
    A keresőmarketing.
  6. Milyen gyorsan készűl el egy kampány?
    Ez attól függ, hogy melyik médiumot választotta. A keresőmarketing évekbe is telhet de egy link kampány 1 hónapon belül elkészülhet.
Még több online marketing:
Kutatás, elemzés, tervezés, kivitelezés csupán ennyi kell egy jó kampányhoz. A SarkadiSeo-t ez a 4 lépés határozza meg, nem kertelünk hanem cselekszünk. Az online marketing manapság már nagyon elterjedt úgymond divat lett amióta a webáruházak elkezdtek gombamód terjedni az interneten. Nem csak webáruházak hanem szolgáltatói vagy brand oldalak is ugyan így növekednek mert manapság milyen vállalkozás tudja megélni weboldal nélkül? Gondoljunk bele, hogy 10 éve még elmentünk a boltba és megvettük amire szükségünk volt. Manapság már az élelmiszert is futárok hozzák ki és ki sem kell mennünk a lakásból.

Néhány országban már a futárokat is automatizálták vagyis leváltották robotokra. Igen, nem bolondultunk meg tényleg. Kínában önjáró robotok szállítják ki néhány helyen a termékeket. Mindezzel arra akartunk rávilágítani, hogy milyen drasztikusan nő a technológiai fejlődés és ez mennyire hatással van az emberiségre. A google óriási versenyben van minden féle újításban és pár éven belül már a mesterséges intelligenciák fognak mindent irányítani. Jelenleg a google internetes találati listáját is mesterséges intelligencia irányítja.

Miért fontos akkor az online marketing? Meg merjük kockáztatni, hogy már minden 2. ember használ okos telefont és internetet. Az online marketing arra való, hogy akik internetet használnak azokat megtaláljuk. Tulajdonképpen ugyan úgy működik mint az offline marketing csak az interneten. Amikor kiteszünk egy szórólapot valahová az ugyan az mintha egy weboldalon megjelenne a hirdetésünk. Ha nem népszerűsítjük a vállalkozásunkat az interneten akkor senki sem fogja megtalálni! Ezért fontod az online marketing!

Érezhetjük úgy, hogy mi is értünk hozzá mert manapság már mindenki tud facebookozni vagy youtube-ot hallgatni, mi lehet ebben az olyan nehéz? Maga a kivitelezés nem is olyan nehéz mint azt ahogy mindenki állítja a szakmában, csupán óriási lexikális tudás kell hozzá. Aki képes megtanulni és megérteni illetve napi 8-10 órában ezzel foglalkozni annak nem fog nehézséget okozni. Ami nehézséget fog okozni és amit nem lehet csak úgy elsajátítani az a tartalmak írása és a grafika mert ezekhez érzék kell.

Hogyan? Miért? Mikor? Mi az eredmény?
Általában ezek a kérdések szoktak elhangzani mindenkinek a szájából, ami nem baj mert a tájékoztatás az kell és szükséges. Az online marketing-ben a nyomkövetés az olyan mint egy falat kenyér, nélkülözhetetlen és nélküle nincs fejlődés. Amikor egy látogató megnézi a weboldalunkat akkor mi tudjuk honnan jött és mit csinált nálunk vagy mit nem. Illetve követni is tudjuk és ösztönözzük, hogy térjen vissza hozzánk. Ez csupán egy eszköz s ok közül ami bevethető az online marketing segítségével. Cégünk automatikus rendszerei folyamatosan tájékoztatást nyújtanak az adatokról napi és havi szinten egyaránt. Miért jó ez? Azért mert nyomon lehet követni a fejlődést és látni lehet azt, hogy nem a levegőbe beszélünk.
Tűzzünk ki egy célt és érjük el azt!
Ami nagyon hasznos és egyben csodálatos az online marketing-ben az az, hogy vannak célok amiket el kell érnünk és az online marketing nélkül ez lehetetlen. Rengeteg kreativitás és munkaóra szükséges a céleléréshez de nem lehetetlen sőt! Ami fontos: lépésről lépésre kell haladni, nem belekapva abba amihez éppen értünk mert akkor csak a káosz fog uralkodni. Cégünk segíthet ebben, nem gondolja?
google algoritmus