Nem más, mint egy téglalap alapú, online grafikai hirdetési felület. Lehet különböző méretű, animált, vagy statikus kép. A lényege, hogy az érdeklődőket rákattintva átvigye a hirdető oldalára. Ritka esetben előfordul, hogy nem kattintható, mivel csak annyi szerepet játszik, hogy népszerűsítsen egy márkát, vagy felhívja a figyelmet egy olyan dologra, amit már a banner tartalmaz, így a hirdetés eléri a célját átkattintás nélkül is.
Sok idő eltelt az első banner elkészítése óta, amit 1994-ben készített a HotWired a saját oldalára. Azután szinte az egész online hirdetés bannerekből állt. Hatalmas evolúción ment keresztül azóta, több fajtájú, méretű készült és szinte minden hirdetési célra felhasználhatóvá lett. Azóta maguk a készítők is máshogy látják a betöltött szerepét az online világban. O’Connell szerint nagyon zavaróak a felhasználók számára böngészés közben, viszont McCambley még így is jobbnak tekinti, mint a reklámhirdetéseket.
A banner egy szabvány méretű GIF, FLASH vagy JPEG állomány, amely megjelenik a keresőben. Viszont mostanában egyre elterjedtebb a HTML5 alapú banner. Ezzel a fajtával tableteken és okostelefonokon találkozhatunk. Általában kreatívan animált és figyelemfelkeltő színekkel teli hirdetések, amelyek vonzzák a figyelmét az egyébként böngészőben vagy alkalmazásokban tevékenykedő felhasználónak.
Ahhoz képest, hogy a felhasználókat így is bosszantják a bannerek, egy időben népszerű volt egy nagyon agresszív hirdetési forma a pop-up és pop-under (felugró ablakok) valamint az oldal nagy részének eltakarása. Ezt a fajta hirdetést az erős negatív reakciók miatt felváltotta high-media flash alkalmazás, ami csak akkor foglal el nagyobb területet a honlapból, ha az látogatót érdekli és ráviszi az egerét.
A banner egy szabvány méretű GIF, FLASH vagy JPEG állomány, amely megjelenik a keresőben. Viszont mostanában egyre elterjedtebb a HTML5 alapú banner. Ezzel a fajtával tableteken és okostelefonokon találkozhatunk. Általában kreatívan animált és figyelemfelkeltő színekkel teli hirdetések, amelyek vonzzák a figyelmét az egyébként böngészőben vagy alkalmazásokban tevékenykedő felhasználónak.
Ahhoz képest, hogy a felhasználókat így is bosszantják a bannerek, egy időben népszerű volt egy nagyon agresszív hirdetési forma a pop-up és pop-under (felugró ablakok) valamint az oldal nagy részének eltakarása. Ezt a fajta hirdetést az erős negatív reakciók miatt felváltotta high-media flash alkalmazás, ami csak akkor foglal el nagyobb területet a honlapból, ha az látogatót érdekli és ráviszi az egerét.
A banner típusai
Két fajtája között teszünk különbséget. A kulcsszó vagy angolul key-word banner egy olyan reklámfajta, amikor a felhasználó rákeres egy tartalomra és a tartalommal megegyező hirdetés jön elő. Ez egy célirányos reklám, amiben meghatározhatjuk az adott célközönséget. A véletlenszerű vagy angolul random banner. Ez viszont a korábban megjelenített bannerek alapján véletlenszerűen bukkan fel. Ezt a típust akkor használják, ha egy széleskörű tömeget akarnak elérni az adott reklámmal. Méret alapján a következő típusokat különböztetjük meg:- Gomb (button) 120 x 60 pixel
- Felhőkarcoló (skyscraper) 120 x 600 pixel
- Széles felhőkarcoló (brede skyscraper) 160 x 600 pixel
- Teljes banner (full banner) 468 x 60 pixel
- Fél banner (half banner) 234 x 60 pixel
- Szélesvásznú (leaderboard) 728 x 90 pixel
- Közepes téglalap (medium rectangle) 300 x 250 pixel
- Nagy téglalap (large rectangle) 336 x 280 pixel