Mi a banner? Online Marketing felső fokon.
  • info@sarkadiseo.hu
  • 06 (70) 940-2856
  • Hétfő - Péntek | 08:00 - 17:00
  • Keresőoptimalizálás (SEO) újra töltve 2024, mert bármi történjen mindig mindenki a Google-ban keres!

Banner vagyis hírdessünk profi módon!

Nem más, mint egy téglalap alapú, online grafikai hirdetési felület. Lehet különböző méretű, animált, vagy statikus kép. A lényege, hogy az érdeklődőket rákattintva átvigye a hirdető oldalára. Ritka esetben előfordul, hogy nem kattintható, mivel csak annyi szerepet játszik, hogy népszerűsítsen egy márkát, vagy felhívja a figyelmet egy olyan dologra, amit már a banner tartalmaz, így a hirdetés eléri a célját átkattintás nélkül is. Sok idő eltelt az első banner elkészítése óta, amit 1994-ben készített a HotWired a saját oldalára. Azután szinte az egész online hirdetés bannerekből állt. Hatalmas evolúción ment keresztül azóta, több fajtájú, méretű készült és szinte minden hirdetési célra felhasználhatóvá lett. Azóta maguk a készítők is máshogy látják a betöltött szerepét az online világban. O’Connell szerint nagyon zavaróak a felhasználók számára böngészés közben, viszont McCambley még így is jobbnak tekinti, mint a reklámhirdetéseket.

A banner egy szabvány méretű GIF, FLASH vagy JPEG állomány, amely megjelenik a keresőben. Viszont mostanában egyre elterjedtebb a HTML5 alapú banner. Ezzel a fajtával tableteken és okostelefonokon találkozhatunk. Általában kreatívan animált és figyelemfelkeltő színekkel teli hirdetések, amelyek vonzzák a figyelmét az egyébként böngészőben vagy alkalmazásokban tevékenykedő felhasználónak.

Ahhoz képest, hogy a felhasználókat így is bosszantják a bannerek, egy időben népszerű volt egy nagyon agresszív hirdetési forma a pop-up és pop-under (felugró ablakok) valamint az oldal nagy részének eltakarása. Ezt a fajta hirdetést az erős negatív reakciók miatt felváltotta high-media flash alkalmazás, ami csak akkor foglal el nagyobb területet a honlapból, ha az látogatót érdekli és ráviszi az egerét.

A banner típusai

Két fajtája között teszünk különbséget. A kulcsszó vagy angolul key-word banner egy olyan reklámfajta, amikor a felhasználó rákeres egy tartalomra és a tartalommal megegyező hirdetés jön elő.  Ez egy célirányos reklám, amiben meghatározhatjuk az adott célközönséget. A véletlenszerű vagy angolul random banner. Ez viszont a korábban megjelenített bannerek alapján véletlenszerűen bukkan fel. Ezt a típust akkor használják, ha egy széleskörű tömeget akarnak elérni az adott reklámmal. Méret alapján a következő típusokat különböztetjük meg:
  1. Gomb (button) 120 x 60 pixel
  2. Felhőkarcoló (skyscraper) 120 x 600 pixel
  3. Széles felhőkarcoló (brede skyscraper) 160 x 600 pixel
  4. Teljes banner (full banner) 468 x 60 pixel
  5. Fél banner (half banner) 234 x 60 pixel
  6. Szélesvásznú (leaderboard) 728 x 90 pixel
  7. Közepes téglalap (medium rectangle) 300 x 250 pixel
  8. Nagy téglalap (large rectangle) 336 x 280 pixel
A technikai oldalán kívül fontos maga a tartalma, hogy mennyire aktuális és érdekes az adott reklám. Azonban nem csak a banner határozza meg a reklám sikerét. Fontos hogy milyen weboldalon jelenik meg, illetve, hogy itt hova lett pozícionálva például a lap tetején található vagy le kell görgetni hozzá. google algoritmus